„Kredytobranie 2.0”: dobre praktyki konsumenta

„Kredytobranie 2.0”: dobre praktyki konsumenta

Wiadomości

Na co zwracać uwagę biorąc kredyt? Jak zachowywać się w przypadku kłopotów ze spłatą kredytu? Czy warto brać kredyt na spłatę wcześniejszych zobowiązań? Na te i inne pytania odpowiadają autorzy kampanii informacyjnej „Kredytobranie 2.0”.

Kredytobranie 2.0. Dobre Praktyki Konsumenta to kampania informacyjna, zainicjowana przez Konferencję Przedsiębiorstw Finansowych (KPF) i prowadzona przy współpracy ze Stowarzyszeniem Konsumentów Polskich (SKP) oraz Stowarzyszeniem Krzewienia Edukacji Finansowej (SKEF).

Kampania skierowana jest do osób w wieku 20-40 lat, które – jak pokazuje badanie KPF i IRG SGH „Sytuacja na rynku consumer finance” – są najbardziej skłonne do zaciągania zobowiązań finansowych. Zdarza się jednak, że takie decyzje podejmują zbyt pochopnie, niewłaściwie szacując swoje możliwości, co powoduje problemy ze spłatą zobowiązań. Przesłanie kampanii polega na wskazaniu zasad odpowiedzialnego i bezpiecznego postępowania przy zaciąganiu kredytów. Dlatego powstał katalog porad, jakimi może i powinien się kierować kredytobiorca przy zaciąganiu kredytu, by zminimalizować groźbę utraty zdolności do regulowania zobowiązania. Zawiera on, wynikające z praktycznych doświadczeń, wskazówki dotyczące zasad postępowania i wyjaśnienia, dlaczego warto się do nich zastosować.

W JAKI SPOSÓB ZASADY DOBRYCH PRAKTYK TRAFIĄ DO KONSUMENTÓW?

Zasady bezpiecznego i odpowiedzialnego kredytobrania są dystrybuowane przez KPF w postaci plakatów i ulotek za pośrednictwem firm członkowskich KPF, które wspierają kampanię. Materiały promujące akcję zostały udostępnione ich klientom w punktach sprzedaży i biurach obsługi klienta.

Ponadto Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej będzie je dystrybuować w swoich pięciu Ośrodkach Doradztwa Finansowego i Konsumenckiego w Białej Podlaskiej, Gdyni, Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu. Stowarzyszenie Konsumentów Polskich o kampanii informuje na swojej witrynie internetowej i w mediach społecznościowych.

Więcej informacji na stronie KPF.

Podziel się

Facebook / Twitter / LinkedIn

Komentarze
Facebook Twitter LinkedIn