Artykuły

Przejdź do artykułu: Dla duszy – książki

Artykuły

Dla duszy – książki

Tomasz Sobierajski – socjolog, autor książek, felietonista   Kolory słów codzienności Są książki, które czyta się jak poezję. Małe formy, krótkie zdania. Ulotność zdarzeń. Skromność opisów. Bogactwo emocji i karuzela wrażeń. Są książki, które powstają nie po to, żeby czytelnik mógł utożsamiać się z bohaterem, wędrować oczyma wyobraźni po jego świecie, zaglądać do jego duszy, […]

czytaj dalej

Przejdź do artykułu: Bunt przez szybę

Artykuły

Bunt przez szybę

Fajnie być buntownikiem. Spełnić marzenie o życiu w kontrze, nie płynąć w głównym nurcie biznesu, życia, pracy. Mieć w sobie odpowiedzialność za losy świata. W czasach niezmąconej młodości buntowaliśmy się. Z upływem lat jednak tłumimy w sobie ambicję wolności, coraz silniej ulegając pokusie posiadania, awansu, wygody i oglądania świata przez szybę. Hipis staje się prezesem, bojówki […]

czytaj dalej

Przejdź do artykułu: Siódmy numer gazety Nienieodpowiedzialni już dostępny!

Artykuły

Siódmy numer gazety Nienieodpowiedzialni już dostępny!

W tym numerze piszemy o GNIEWIE i BUNCIE. „Jestem wściekli jak diabli i nie zamierzam tego dłużej znosić” – pisze Marcin Napiórkowski. Sylwia Gregorczyk-Abram pyta natomiast, jak wyglądałyby dzisiejsze społeczeństwa bez wszystkich, którzy mieli chęć i odwagę powiedzenia „nie” zastanej rzeczywistości? Również Paweł Rabiej przekonuje, że „gniew jest czymś, do czego mamy prawo, jest naturalną, […]

czytaj dalej

Przejdź do artykułu: Potakiwacze szczególnie pożądani

Artykuły

Potakiwacze szczególnie pożądani

dr hab. Agata Gąsiorowska – psycholog, Centrum Badań nad Zachowaniami Ekonomicznymi, Uniwersytet SWPS. W sprawach finansowych, tak samo jak w innych dziedzinach życia, najbardziej lubimy utwierdzać się we własnych opiniach, a eksperci, którzy je podważają, wydają nam się mocno podejrzani Gdy podejmujemy w życiu decyzje, chcemy zwykle, by były jak najlepsze i jak najbardziej zgodne ze zdrowym […]

czytaj dalej

Przejdź do artykułu: Jałmużna w Dhace, czyli szklanka w połowie pusta

Artykuły

Jałmużna w Dhace, czyli szklanka w połowie pusta

Marek Rabij – dziennikarz i publicysta, członek redakcji Tygodnika Powszechnego Outsourcing w krajach azjatyckich, choć skazuje tamtejszych robotników na nikczemną płacę i złe warunki pracy, systematycznie przyczynia się do wzrostu wskaźników poziomu życia. Czy słusznie skazujemy się na piekło rozterek moralnych, zamiast po prostu cieszyć się ze zmiany na lepsze? Kiedy modły dobiegają końca, żebracy ustawiają się szeregiem […]

czytaj dalej

Przejdź do artykułu: Zachłanność w marketingu

Artykuły

Zachłanność w marketingu

Alicja Cybulska – Chief Strategy Officer Havas Media Group, Havas Media Firmy muszą wybierać pomiędzy zaspokajaniem a sztucznym kreowaniem potrzeb. Z badań wynika, że najlepiej oceniane marki pilnują jakości i budują rzeczywistą relację z klientem, nie próbując go przechytrzyć. Rynek reklamowy w Polsce jest wart ponad 8 mld złotych. W marketingu pracują tysiące profesjonalistów, wiele głów myśli […]

czytaj dalej

Przejdź do artykułu: Rozrost w gospodarce nie zawsze oznacza rozwój

Artykuły

Rozrost w gospodarce nie zawsze oznacza rozwój

„Warto” i „opłaca się” to nie to samo. Perspektywa wspólnotowa pokazuje, co warto robić w imię rozwoju i podnoszenia poziomu życia, choć w wymiarze indywidualnego biznesu nie musi to być opłacalne. Jerzy Hausner – prof. nauk ekonomicznych, minister gospodarki, pracy i polityki społecznej oraz wicepremier w rządzie Millera; minister gospodarki i pracy oraz wicepremier w rządzie Belki, […]

czytaj dalej

Przejdź do artykułu: Odpowiedzialność konsumencka do poprawki

Artykuły

Odpowiedzialność konsumencka do poprawki

Ponad połowa Polaków nie oczekuje od firm aktywności w zakresie działań na rzecz środowiska naturalnego i społecznego – tak wynika z badań przeprowadzonych na potrzeby projektu Nienieodpowiedzialni. 86% nie pamięta żadnego skandalu związanego z działaniem firm, a 80% nie brało nigdy udziału w bojkocie konsumenckim. Powodem niepodejmowania tego typu działań jest przede wszystkim brak wiary […]

czytaj dalej

Przejdź do artykułu: Na co patrzą nasze oczy

Artykuły

Na co patrzą nasze oczy

Paweł Oksanowicz Tak samo trudno przekonuje się przekonanych, jak i nieprzekonanych. Po prostu, jednych nie wyprasza się z uczty, aby natychmiast na powrót ich na nią zaprosić, a do drugich trudno dotrzeć. W tym przypadku chodzi o czytanie książek. Ponad 60 procent Polaków nie czyta – to ci, którzy nie mają ochoty iść na przyjęcie. […]

czytaj dalej

Strona 1 z 1212345...10...Ostatnia »
Facebook Twitter LinkedIn RSS