Artykuły

Przejdź do artykułu: Zachłanność w marketingu

Artykuły

Zachłanność w marketingu

Alicja Cybulska – Chief Strategy Officer Havas Media Group, Havas Media Firmy muszą wybierać pomiędzy zaspokajaniem a sztucznym kreowaniem potrzeb. Z badań wynika, że najlepiej oceniane marki pilnują jakości i budują rzeczywistą relację z klientem, nie próbując go przechytrzyć. Rynek reklamowy w Polsce jest wart ponad 8 mld złotych. W marketingu pracują tysiące profesjonalistów, wiele głów myśli […]

czytaj dalej

Przejdź do artykułu: Rozrost w gospodarce nie zawsze oznacza rozwój

Artykuły

Rozrost w gospodarce nie zawsze oznacza rozwój

„Warto” i „opłaca się” to nie to samo. Perspektywa wspólnotowa pokazuje, co warto robić w imię rozwoju i podnoszenia poziomu życia, choć w wymiarze indywidualnego biznesu nie musi to być opłacalne. Jerzy Hausner – prof. nauk ekonomicznych, minister gospodarki, pracy i polityki społecznej oraz wicepremier w rządzie Millera; minister gospodarki i pracy oraz wicepremier w rządzie Belki, […]

czytaj dalej

Przejdź do artykułu: Odpowiedzialność konsumencka do poprawki

Artykuły

Odpowiedzialność konsumencka do poprawki

Ponad połowa Polaków nie oczekuje od firm aktywności w zakresie działań na rzecz środowiska naturalnego i społecznego – tak wynika z badań przeprowadzonych na potrzeby projektu Nienieodpowiedzialni. 86% nie pamięta żadnego skandalu związanego z działaniem firm, a 80% nie brało nigdy udziału w bojkocie konsumenckim. Powodem niepodejmowania tego typu działań jest przede wszystkim brak wiary […]

czytaj dalej

Przejdź do artykułu: Na co patrzą nasze oczy

Artykuły

Na co patrzą nasze oczy

Paweł Oksanowicz Tak samo trudno przekonuje się przekonanych, jak i nieprzekonanych. Po prostu, jednych nie wyprasza się z uczty, aby natychmiast na powrót ich na nią zaprosić, a do drugich trudno dotrzeć. W tym przypadku chodzi o czytanie książek. Ponad 60 procent Polaków nie czyta – to ci, którzy nie mają ochoty iść na przyjęcie. […]

czytaj dalej

Przejdź do artykułu: Genetyk z klasą

Artykuły

Genetyk z klasą

Paweł Oksanowicz – dziennikarz, autor programu „BizON – Biznes Odpowiedzialny i Nowoczesny” w radiu MUZO FM, ambasador Nienieodpowiedzialnych Tylko w Polsce istnieje powszechnie dostępny społeczny program badania genów pod kątem obciążenia chorobami nowotworowymi. Prof. dr hab. nauk medycznych Krystian Jażdżewski należy do światowej czołówki badaczy genomu ludzkiego. Po pobycie w USA, gdzie odkrył mutację genową […]

czytaj dalej

Przejdź do artykułu: Czas niekonwencjonalnych wizjonerów

Artykuły

Czas niekonwencjonalnych wizjonerów

Anna Giza – profesor socjologii, prorektor Uniwersytetu Warszawskiego Świat po kryzysie finansowym zalała fala populizmu. Potrzebne są zmiany reguł gry, których dokonać mogą jedynie odważni i autonomiczni liderzy biznesowi i społeczni. Niedawno studenci zapytali mnie, co nauki społeczne zrobiły w obliczu coraz bardziej oczywistego faktu, że oparta na uznanych kanonach i teoriach wiedza nie potrafi nam […]

czytaj dalej

Przejdź do artykułu: Samooszukiwanie się: jak mydlimy sobie oczy

Artykuły

Samooszukiwanie się: jak mydlimy sobie oczy

Olaf Żylicz – dr hab., psycholog biznesu, trener, coach, kierownik Katedry Zarządzania na Uniwersytecie SWPS Im większą rolę w naszym systemie wartości odgrywają zasady moralne, tym większe jest prawdopodobieństwo, że będziemy oszukiwać sami siebie. W ramach programu rozwoju dla odbywających karę, oczekujących na wyjście z warszawskiego więzienia rozmowa schodzi na to, jak skazany postrzega siebie. „Wie pan, […]

czytaj dalej

Przejdź do artykułu: Sami dokarmiamy zębatego potwora

Artykuły

Sami dokarmiamy zębatego potwora

Marcin Napiórkowski – dr hab. filozofii, badacz współczesnych mitów, Instytut Kultury Polskiej  Uniwersytetu Warszawskiego Demoniczne trolle i boty to tylko jedna strona medalu. My sami dokarmiamy bestię dezinformacji, klikając w sensacyjne przekazy. Czy uda nam się oswoić potwora i zaprząc go do pożytecznej pracy na rzecz ludzkości? Stworzyliśmy potwora. Ma wiele strasznych zębatych głów i jeszcze […]

czytaj dalej

Przejdź do artykułu: Samotne banany

Artykuły

Samotne banany

Sylwia Małecka – specjalistka ds. marketingu w Iveco Poland sp. z o.o. Wypowiedzmy wojnę zachłanności, która tak często wpędza nas w poczucie winy. Wizyta w supermarkecie to dla mnie traumatyczne przeżycie. Błąkam się między alejkami z regałami wysokimi jak Mount Blanc. Na każdej półce ilość towaru, która zaspokaja potrzeby kilku rodzin. Zrozpaczona staję przed rzędami proszków i […]

czytaj dalej

Strona 1 z 1212345...10...Ostatnia »
Facebook Twitter LinkedIn