Wyróżniony

Przejdź do artykułu: Henryk Wujec – rozmowa o odpowiedzialności

Wideo

Henryk Wujec – rozmowa o odpowiedzialności

O odpowiedzialności w życiu społecznym, o edukacji i post-polityce opowiada Henryk Wujec, aktywista i były działacz opozycji demokratycznej, w rozmowie z Grzegorzem Nawrockim. Rozmowa odbyła się podczas VI Konferencji Nienieodpowiedzialni – 7 listopada 2018 r. w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.

zobacz

Przejdź do artykułu: prof. Dominika Maison – rozmowa o odpowiedzialności

Wideo

prof. Dominika Maison – rozmowa o odpowiedzialności

Skąd się bierze materializm i czym jest? Czy jest to cecha indywidualna czy może trend społeczny? Jacy jesteśmy – chciwi, zachłanni czy zagubieni? Prof. Dominika Maison omawia wyniki badań i rozmawia z Grzegorzem Nawrockim o zachłanności i odpowiedzialności we współczesnym świecie. Rozmowa odbyła się podczas VI Konferencji Nienieodpowiedzialni – 7 listopada 2018 r. w Muzeum […]

zobacz

Przejdź do artykułu: Odpowiedzialność: ciężar czy szansa?

Artykuły

Odpowiedzialność: ciężar czy szansa?

Sylwester Pedowicz, Country Manager, Ikano Bank Przede wszystkim należy postawić sobie pytanie: czy jesteś po jasnej, czy ciemnej stronie mocy? Warto, żebyś wybrał, jakoś się określił. Każdy wybór jest dobry, lepsza zła decyzja niż żadna, a ciągły relatywizm wszystko zabija. Żyjemy i funkcjonujemy w świecie dualistycznym. Dzielimy, klasyfikujemy i szufladkujemy wszystko, w tym ludzi na […]

czytaj dalej

Przejdź do artykułu: Nie jestem banksterem

Wywiady

Nie jestem banksterem

Z Brunonem Bartkiewiczem, prezesem ING Banku Śląskiego, rozmawia Michał Kobosko.   To jak to jest z tą odpowiedzialnością? Co to właściwie dla pana oznacza? W języku polskim mamy tylko jedno określenie, które siłą rzeczy jest strasznie szerokie. Po angielsku jest łatwiej, bo możemy rozróżniać między accountability i responsibility. W tym mieści się zarówno określenie, że […]

czytaj dalej

Przejdź do artykułu: Czy obraz całej branży istotnie wpływa na reputację firmy?

Artykuły

Czy obraz całej branży istotnie wpływa na reputację firmy?

Marek Biskup – client management director, Kantar Millward Brown. Wielu specjalistów zajmujących się wzmacnianiem lub odbudowywaniem reputacji przedsiębiorstw uważa, iż dużo łatwiej wyjść z ewentualnego kryzysu firmom, które wcześniej przyczyniały się do budowania pozytywnego wizerunku całej branży: motoryzacyjnej, energetycznej czy finansowej. Silny pozytywny odbiór całej gałęzi przemysłu zarówno w oczach konsumentów, jak i inwestorów czy […]

czytaj dalej

Przejdź do artykułu: dr Aleksandra Przegalińska – rozmowa o odpowiedzialności

Wideo

dr Aleksandra Przegalińska – rozmowa o odpowiedzialności

O przyszłości, botach wyborczych, sztucznej inteligencji, która nie potrafi się cieszyć i gdzie w tym wszystkim jest miejsce na etykę i moralność opowiada dr Aleksandra Przegalińska – ekspertka w dziedzinie sztucznej inteligencji. Rozmowa odbyła się ona podczas VI Konferencji Nienieodpowiedzialni „Czy zachłanność jest źródłem nieodpowiedzialności? Jak poznać, co jest kłamstwem, a co prawdą?” 7 listopada 2018 […]

zobacz

Przejdź do artykułu: Zuzanna Skalska – rozmowa o odpowiedzialności

Wideo

Zuzanna Skalska – rozmowa o odpowiedzialności

Zapraszamy do obejrzenia rozmowy o przyszłości (przyszłościach?), zachłanności i odpowiedzialności z Zuzanną Skalską, analityczką trendów, współtwórczynią School of Form, właścicielką firmy 360Inspiration. Rozmowę poprowadził Grzegorz Nawrocki. Odbyła się ona podczas VI Konferencji Nienieodpowiedzialni „Czy zachłanność jest źródłem nieodpowiedzialności? Jak poznać, co jest kłamstwem, a co prawdą?” 7 listopada 2018 r. w Muzeum Polin.      

zobacz

Przejdź do artykułu: Chciwy, zachłanny czy zagubiony? Wyniki badań Nienieodpowiedzialni 2018

Artykuły

Chciwy, zachłanny czy zagubiony? Wyniki badań Nienieodpowiedzialni 2018

Jakimi konsumentami są Polacy? Na zlecenie Nienieodpowiedzialnych seniorski butik badawczy Maison&Partners przeprowadził badanie poziomu konsumenckiej odpowiedzialności Polaków, zarówno pod kątem tego, jak Polacy postrzegają siebie  (jako odpowiedzialnych czy nieodpowiedzialnych) jak i tego, jak się zachowują, przede wszystkim w obszarze zachowań finansowych. Ponadto badanie służyło zgłębieniu zagadnienia zachłanności w kontekście zjawiska psychologicznego, jakim jest materializm. Wyniki badania […]

czytaj dalej

Przejdź do artykułu: Troska, drugie znaczenie odpowiedzialności

Wywiady

Troska, drugie znaczenie odpowiedzialności

Z profesorem Zbigniewem Pełczyńskim, emerytowanym profesorem filozofii politycznej Oxford University, założycielem Fundacji im. Stefana Batorego oraz Fundacji Szkoły Liderów, rozmawia Grzegorz Nawrocki. Współpraca: Jakub Orłoś (Young Talent Management). (…) Co oznacza odpowiedzialność w polityce? – Odpowiedzialność oznacza dwie bardzo różne rzeczy, które ludzie ciągle mylą i nie zdają sobie z tego sprawy. Zadajmy następujące pytanie: […]

czytaj dalej

Facebook Twitter LinkedIn RSS